Πρόσωπα

Γελάω λοξά…

Ένα κείμενο από τη Σοφία Φιλιππίδου

Το καλύτερο Πάσχα της ζωής μου ήταν τότε που κοιμήθηκα με τα κόκκινα λουστρίνια μου. Η αδελφή μου θυμήθηκε φέτος όταν ήρθε, τριών χρόνων, να με δει στο μαιευτήριο. Δεν τους βάζανε, λέει, μέσα επειδή είχαν αργήσει, και ο μπαμπάς μου φώναζε από κάτω, “Κούλα, Κούλα” και βγήκε η μαμά μου στο παράθυρο. Το Πάσχα, αν δεν είσαι παιδί, είναι λυπητερό. Γι αυτό μετράω τη ζάχαρη, πιάνω τη μαγιά, αναμειγνύω το αλεύρι με το λιωμένο βούτυρο και το γάλα, γίνομαι μάγισσα κι αλχημιστής, κοπανίζω στο γουδί το μεχλέπι, τη μαστίχα, το κακουλέ, ρίχνω σταγόνα-σταγόνα το κονιάκ στα χτυπημένα αυγά και προσθέτω το ξύσμα πορτοκαλιού. Τη Μεγάλη Πέμπτη γλίστρησε από τα χέρια μου η κόκκινη κορδέλα που κρεμάμε στο μπαλκόνι και, με το αεράκι, σκάλωσε στα φύλλα της δάφνης στο φωταγωγό. Πριν από χρόνια, μια γειτόνισσα την έκοψε από τη ρίζα και την έκαψε με κεζάπι. Η δάφνη πέθανε, αλλά σε τρία χρόνια αναστήθηκε! Κατέβηκα να πάρω την κορδέλα και μ’ άρπαξαν τ’ αγκάθια μιας λεμονιάς από τα μαλλιά. Μικροί λεμονανθοί τρίφτηκαν στα μάγουλά μου, απελευθερώνοντας μεθυστικά αρώματα μέχρι που μάτωσα. Το βράδυ ακούω τις κιτρινόμαυρες γάτες να κλαίνε σαν μωρά από οίστρο. Παίρνω βαθιές ανάσες και νιώθω τη μούχλα της πολυκατοικίας να διαπερνά τα ρουθούνια μου. Η επέμβαση καθαρισμού της φλεγμονής στο διάφραγμά μου πέτυχε, χάθηκε όμως η ιδέα για τα χαρούμενα παιδικά μου χρόνια. Ίσως να φταίει η ολική νάρκωση. Στο όνειρό μου είδα το τέλος μιας θεατρικής υπερπαραγωγής με κοστούμια ραμμένα από ελληνικές σημαίες πλισέ και υφάσματα με κόκκινα, κίτρινα και μαύρα τριαντάφυλλα. Γελάω λοξά. Είμαι στη Θεσσαλονίκη. Είναι 2 Μαΐου, τρεις τα χαράματα, και περιμένω τη βροχή.

Related Posts

  • Tα φώτα της ΑκρόποληςΩραίο μου φάνηκε το κουστούμι του κ. Μακρόν, με τα δυο σκισίματα πίσω. Έφερνε κάτι από τη γοητεία του Ζαν Λουί Τρεντινιάν στην ταινία «Ένας άντρας και μια γυναίκα» του Κλοντ Λελούς, ενώ το […]
  • Τα τετράδια των ονείρων μουΉθελα να πω πως τα χωνάκια στο μπαλκόνι μου, που βλέπει προς τη Δύση, ανοίγουν με το φούξια της Ανατολής, και μέχρι να έρθει ο ήλιος στρέφονται προς τα μέσα τους και κλείνουν και […]
  • τα χεράκια σκαλιστά…Το πρώτο όνειρο μετά τον θάνατο της μητέρας μου ήταν πως τα χέρια μου γίνανε φτερά και κουνώντας τα ρυθμικά ανέβηκα ψηλά, πετώντας πάνω από την Ξηροκρήνη […]
  • Απορίες και εκκρεμότητεςΑυτό που κυνηγάω κάθε βράδυ στη σκηνή του θεάτρου, δηλαδή ο ρόλος, διαρκώς και μέχρι την τελευταία παράσταση, μου […]
karouzo

Recent Posts

Χρόνης Μπότσογλου 1941-2022

Ο Χρόνης Μπότσογλου ανήκει στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους της μεταπολεμικής τέχνης. Επί δεκαετίες παρατηρούσε τον…

3 years ago

Η ματιά του Mathieu Pernot στους προσφυγικούς καταυλισμούς της Λέσβου

Στιγμιότυπα από την παρουσία των προσφύγων στους δρόμους του Παρισιού, στους καταυλισμούς του Καλαί και…

4 years ago

Σώτη Τριανταφύλλου: “Ας μη ζούμε διαρκώς με τον ίδιο τρόπο…”

Στα μυθιστορήματα μιλάμε για την ανθρώπινη κατάσταση, εμβαθύνουμε σε πράγματα που δεν αποτελούν υλικό άρθρων…

4 years ago

Κριστόφ Πεντερέτσκι

Οταν ζεις σε δύσκολες εποχές, νιώθεις την ανάγκη να αγωνιστείς για την ελευθερία.

5 years ago

Ρατσισμός, ομοφοβία και βία στη λογοτεχνία του Εντουάρ Λουί

Όταν έφτασα στο Παρίσι για να σπουδάσω Φιλοσοφία, διαπίστωσα ότι όλη αυτή η δυστυχία, η…

5 years ago

Venice Biennale 2019 review – preaching to the converted

There is much to praise from Ghana, India, France, and a stunning international pavilion. Less…

6 years ago

This website uses cookies.