Ήταν θέμα ωρών να κάνουν την εμφάνισή τους, σε κοινωνικά δίκτυα και σε διαφόρων ειδών ιστοσελίδες, τα γνωστά τέρατα ψυχραιμίας. Όσοι, δηλαδή, προσπερνούν με μεγάλη ευκολία το νωπό αίμα των ανυπεράσπιστων πολιτών που έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν στις τρομοκρατικές επιθέσεις στη γαλλική πρωτεύουσα για να ερμηνεύσουν μονοσήμαντα, με παγερή αποστασιοποίηση, τα τραγικά γεγονότα.
Τέτοιου είδους αντιδράσεις απέναντι σε τρομοκρατικά γεγονότα, δεν είναι πρωτότυπες ούτε και πρόσφατες. Το ίδιο συνέβη και με τις δολοφονικές επιθέσεις στη Νέα Υόρκη στις 11 Σεπτεμβρίου του 2001. Ήταν και τότε αποδεκτό, για να μην πούμε επιβεβλημένο σε ορισμένους κύκλους, να θεωρείς τα φλεγόμενα σώματα, που έπεφταν στο κενό από τα κτίρια του Παγκόσμιου Κέντρου Εμπορίου, γκρίζες κουκκίδες στη τηλεοπτική οθόνη, ελάχιστη τιμωρία και Θεία Δίκη προς την υπερδύναμη για τα παγκόσμια κρίματά της.
Το ανατριχιαστικό σε αυτή την αντίδραση δεν είναι μόνο ο κυνισμός, η αδιαφορία και η ελάχιστη συναίσθηση της κατάστασης του πρoσώπου – έχει ανάσα, δέρμα, μάτια, βηματισμό μέσα στην πόλη- που πλήττεται από την τρομοκρατική πράξη και πεθαίνει βίαια.
Η κουκκίδα που φλέγεται και βουτά στο κενό από την κορυφή του ουρανοξύστη, το δεκαεξάχρονο κορίτσι που πήγε στη συναυλία στο Βataclan και αγνοείται, δεν είναι εκπρόσωποι ιμπεριαλιστικών δυνάμεων που η δολοφονία τους μπορεί να συμψηφιστεί με μια άλλη στυγνή δολοφονία σε κάποιο άλλο σημείο του πλανήτη. Αν αποδεχτούμε το τελευταίο, εισχωρούμε αυτομάτως στη συντηρητική και καθόλου ριζοσπαστική περιοχή του μίσους. Κρυβόμαστε πίσω από το προσωπείο μιας ιδεολογίας. Αυτού του ιερού και καθαγιασμένου υπερόπλου των τρομοκρατών, που κάποιοι θεωρούν ότι μπορεί να δικαιώσει ηθικά, και στη δική τους κοντόφθαλμη συνείδηση, το αιματοκύλισμα και τη δολοφονία αθώων ανθρώπων.
Γιώργος Καρουζάκης
Ο Χρόνης Μπότσογλου ανήκει στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους της μεταπολεμικής τέχνης. Επί δεκαετίες παρατηρούσε τον…
Στιγμιότυπα από την παρουσία των προσφύγων στους δρόμους του Παρισιού, στους καταυλισμούς του Καλαί και…
Στα μυθιστορήματα μιλάμε για την ανθρώπινη κατάσταση, εμβαθύνουμε σε πράγματα που δεν αποτελούν υλικό άρθρων…
Οταν ζεις σε δύσκολες εποχές, νιώθεις την ανάγκη να αγωνιστείς για την ελευθερία.
Όταν έφτασα στο Παρίσι για να σπουδάσω Φιλοσοφία, διαπίστωσα ότι όλη αυτή η δυστυχία, η…
There is much to praise from Ghana, India, France, and a stunning international pavilion. Less…
This website uses cookies.