Πρόσωπα

Τα τετράδια των ονείρων μου

A farmer and his two sons during a dust storm in Cimarron County, Oklahoma, 1936, Photo: Arthur Rothstein
Ένα κείμενο από τη Σοφία Φιλιππίδου

Ήρθε η μάνα μου στον ύπνο μου, ξαπλωμένη στο κρεβάτι της, “Μαμά, ποια είμαι;”,είπα, δεν απάντησε – μόλις είχα πάρει ένα τιμητικό βραβείο στη Θεσσαλονίκη και της το αφιέρωσα-, “θα βγήκε πάλι από το όνειρο με τις κερασιές”, σκέφτηκα. Και πήρα τα κεριά και τα λιβάνια, την ανθοδέσμη με τα ηλιοτρόπια της βράβευσης και έτρεξα στα μνήματα. Είπα να βάλουνε στον τάφο μια φωτογραφία να είναι νεότερη και να χαμογελάει. «Υπάρχει το κακό, το καλό και το φανταστικό», είπε μια μέρα και το γράψαμε στη μαρμάρινη πλάκα. Aλλά δεν ήθελα να πω αυτό… Ήθελα να πω πως τα χωνάκια στο μπαλκόνι μου, που βλέπει προς τη Δύση, ανοίγουν με το φούξια της Ανατολής, και μέχρι να έρθει ο ήλιος στρέφονται προς τα μέσα τους και κλείνουν και μαραίνονται και μαραζώνουν… Ανοίγω τα τετράδια των ονείρων μου: με παίρνεις απ’ το χέρι και περπατάμε, εγώ σου φτιάχνω τάρτες με τριμμένα καρύδια, κανέλα και γαρύφαλλο, και στείβω ζουμερά λεμόνια να σου προσφέρω στο ποτήρι, σπιτική λεμονάδα με παγάκια, φύλλα πλατύφυλλου βασιλικού και δυόσμο…

Είναι η πιο μεγάλη μέρα του καλοκαιριού, η Documenta 14 φέρνει ακόμη την Αθήνα στο επίκεντρο του παγκόσμιου πολιτιστικού ενδιαφέροντος, στο μπαλκόνι μου δυο δεκοχτούρες τσιμπολογάνε τα σταφύλια μου, και χθες το βράδυ μού είπε το κοτσύφι: “Πέρασες το ποτάμι με το κάρο και τα μουλάρια και ήσουν πεθαμένη στο κιβούρι σου, και τα κοράκια κάνανε γυροβολιές χωρίς καμία ένδειξη για αλλαγή είτε να ορμήσουν είτε να χαθούν. Σε είδα στο «Καθώς Ψυχορραγώ» που έπαιζες του Φώκνερ και σε άκουσα να μιλάς για τη ζωή, τον έρωτα και την επιθυμία, την αμαρτία, την εξιλέωση, τα λόγια και τις πράξεις. Σου φέρνω σημάδι: δυο ολόφωτα φεγγάρια ανεβαίνουν στον μαύρο ουρανό και στη θάλασσα κατεβαίνουνε δυο ήλιοι… Άκουσα τη μουσική των αστεριών… Υποτάξου και άκουσε το σουρεαλισμό των ονείρων σου…».

Related Posts

  • Tα φώτα της ΑκρόποληςΩραίο μου φάνηκε το κουστούμι του κ. Μακρόν, με τα δυο σκισίματα πίσω. Έφερνε κάτι από τη γοητεία του Ζαν Λουί Τρεντινιάν στην ταινία «Ένας άντρας και μια γυναίκα» του Κλοντ Λελούς, ενώ το […]
  • τα χεράκια σκαλιστά…Το πρώτο όνειρο μετά τον θάνατο της μητέρας μου ήταν πως τα χέρια μου γίνανε φτερά και κουνώντας τα ρυθμικά ανέβηκα ψηλά, πετώντας πάνω από την Ξηροκρήνη […]
  • Απορίες και εκκρεμότητεςΑυτό που κυνηγάω κάθε βράδυ στη σκηνή του θεάτρου, δηλαδή ο ρόλος, διαρκώς και μέχρι την τελευταία παράσταση, μου […]
  • Κόντρα στο ποτάμι που φουσκώνειΑπό το καλοκαίρι έχω να γράψω, δεν μου ήταν εύκολο. Είναι η πραγματικότητα, η ζωή, η μάνα μου, η επικαιρότητα, τα φεστιβαλικά θεάματα, οι πρεμιέρες, οι γνώμες και οι απόψεις, η πολιτική. […]
karouzo

Recent Posts

Χρόνης Μπότσογλου 1941-2022

Ο Χρόνης Μπότσογλου ανήκει στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους της μεταπολεμικής τέχνης. Επί δεκαετίες παρατηρούσε τον…

3 years ago

Η ματιά του Mathieu Pernot στους προσφυγικούς καταυλισμούς της Λέσβου

Στιγμιότυπα από την παρουσία των προσφύγων στους δρόμους του Παρισιού, στους καταυλισμούς του Καλαί και…

4 years ago

Σώτη Τριανταφύλλου: “Ας μη ζούμε διαρκώς με τον ίδιο τρόπο…”

Στα μυθιστορήματα μιλάμε για την ανθρώπινη κατάσταση, εμβαθύνουμε σε πράγματα που δεν αποτελούν υλικό άρθρων…

4 years ago

Κριστόφ Πεντερέτσκι

Οταν ζεις σε δύσκολες εποχές, νιώθεις την ανάγκη να αγωνιστείς για την ελευθερία.

5 years ago

Ρατσισμός, ομοφοβία και βία στη λογοτεχνία του Εντουάρ Λουί

Όταν έφτασα στο Παρίσι για να σπουδάσω Φιλοσοφία, διαπίστωσα ότι όλη αυτή η δυστυχία, η…

5 years ago

Venice Biennale 2019 review – preaching to the converted

There is much to praise from Ghana, India, France, and a stunning international pavilion. Less…

6 years ago

This website uses cookies.