Από τον Γιώργο Καρουζάκη
H Τσάγκαρη δημιουργεί μια κυκλική επιδαπέδια εγκατάσταση, η οποία αποτελείται από εκατοντάδες λουλούδια από στάχτη, σε μια προσπάθεια επαναπροσδιορισμού της ιδέας του κήπου. Η εύθραυστη φύση της χειρονομίας της δεν περιορίζεται σε ποιητικές αναφορές στη φθορά και το εφήμερο, αλλά αποκαλύπτει και μια καλλιτέχνιδα στιβαρή, με καθόλου εφήμερες ιδέες.
Ένα αληθινά σύγχρονο έργο που συνδέει το πληροφοριακό χάος της εποχής με το τρισδιάστατο αληθοφανές περιβάλλον ενός κήπου, το οποίο ανακαλεί την τοπιογραφία της εποχής των δικτύων και της διαρκούς συνδεσιμότητας.
Μια απρόβλεπτη «χαρτογράφηση» πόλεων σε κρίση, παρατηρούμε στο έργο της αρχιτέκτονα και εικαστικού Σοφίας Ντώνα, TwinningTowns: Leipzig–Detroit. Η διπλή βιντεοπροβολή αποτελεί μια εννοιολογική αδελφοποίηση ανάμεσα στις πόλεις της Λειψίας και του Ντιτρόιτ, δύο πόλεις που, αν και απομακρυσμένες γεωγραφικά, έχουν ως κοινό χαρακτηριστικό την εγκατάλειψη και την παρακμή.
Ο καλλιτέχνης δημιουργεί ένα επιδαπέδιο γλυπτό, όπου αντιπαραθέτει την κάτοψη του δωματίου του από τις φοιτητικές εστίες του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων με αυτήν του ελληνικού κοινοβουλίου, αποσκοπώντας στην αποδόμηση του εθνικού συμβόλου.
Γυναικείες μορφές με φορεσιές διαφορετικών παραδόσεων από φωτογραφίες των αρχών του 20ου αιώνα που συλλέγει η εικαστικός, απεικονίζονται σε αλλεπάλληλα στρώματα διαφανούς χαρτιού. Οι φασματικές φιγούρες διασταυρώνουν απρόσμενα διαφορετικές αφηγήσεις.
Δύο εικόνες υψηλής ευκρίνειας που εστιάζουν στο ίδιο τοπίο και διαφέρουν χρονικά ελάχιστα η μία από την άλλη ζητούν την παρατήρηση και προσήλωση του επισκέπτη για να γίνουν αντιληπτές οι αλλαγές που σιγά σιγά διαφαίνονται στις οθόνες προβολής.
Εκ νέου
Μια νέα γενιά Ελλήνων καλλιτεχνών
Επιμέλεια: Δάφνη Βιτάλη, Δάφνη Δραγώνα, Τίνα Πανδή
Γεννημένοι τη δεκαετία του ΄80 (από το 1979 έως το 1990) οι 34 πρωτοεμφανιζόμενοι καλλιτέχνες και τα μέλη 3 καλλιτεχνικών ομάδων που συμμετέχουν στην έκθεση έχουν μόλις ολοκληρώσει τις σπουδές τους και ξεκινούν τώρα τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνή καλλιτεχνικά κέντρα.
ΕΜΣΤ
Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β’ 17 -19 & Ρηγίλλης, Αθήνα (είσοδος επί της οδού Ρηγίλλης)
Ώρες λειτουργίας:
Τρίτη έως Κυριακή: 11.00 – 19.00
Πέμπτη: 11.00 – 22.00
Δευτέρα: Κλειστά
Ο Χρόνης Μπότσογλου ανήκει στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους της μεταπολεμικής τέχνης. Επί δεκαετίες παρατηρούσε τον…
Στιγμιότυπα από την παρουσία των προσφύγων στους δρόμους του Παρισιού, στους καταυλισμούς του Καλαί και…
Στα μυθιστορήματα μιλάμε για την ανθρώπινη κατάσταση, εμβαθύνουμε σε πράγματα που δεν αποτελούν υλικό άρθρων…
Οταν ζεις σε δύσκολες εποχές, νιώθεις την ανάγκη να αγωνιστείς για την ελευθερία.
Όταν έφτασα στο Παρίσι για να σπουδάσω Φιλοσοφία, διαπίστωσα ότι όλη αυτή η δυστυχία, η…
There is much to praise from Ghana, India, France, and a stunning international pavilion. Less…
This website uses cookies.