Categories: Τέχνες

Στην εικαστικό Μαρία Τσάγκαρη το Πρώτο Βραβείο Καλλιτεχνικής Σκηνής της Μεσογείου

Η νέα εικαστικός Μαρία Τσάγκαρη είναι η νικήτρια του Πρώτου Βραβείου Καλλιτεχνικής Σκηνής της Μεσογείου που απονεμήθηκε την Τετάρτη 2 Ιουλίου στο Παρίσι. Η θεσμοθέτηση του Βραβείου έγινε από την Pauline Simons, ιδρύτρια του HYam (Hydra for Artists of the Mediterranean), σε συνεργασία με το Ίδρυμα-Fondation Jean-Luc Lagardère. Περισσότερες πληροφορίες για τη θεσμοθέτηση του νέου βραβείου, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Η Μαρία Τσάγκαρη έλαβε μια υποτροφία 10. 000 ευρώ από την Pauline Simons και τον François Tajan εκ μέρους του Hyam.  To χρηματικό έπαθλο έχει στόχο να υποστηρίξει την καλλιτεχνική δουλειά της εικαστικού γύρω από το θέμα της πολιτισμικής ταυτότητας, ενώ της δίνει ώθηση για μεγαλύτερη προβολή στη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή.

Τα πρότζεκτ της Μαρίας Τσάγκαρη δεν έχουν φτιαχτεί για να μείνουν. Η καλλιτέχνης σκηνοθετεί με μεταφορές τις έννοιες της προσφοράς, της δράσης, της εμπιστοσύνης και της πίστης σε ό,τι μένει απρόσιτο. Ένας κήπος με 800 διαφορετικά λουλούδια από στάχτη καμένου ξύλου αποτελεί δείγμα οικονομικής και κοινωνικής δύναμης που στεγάζει όλες τις ευαισθησίες, όπως και όλες τις ανισορροπίες. Αυτά είναι τα ίχνη μιας ευτυχούς συνάντησης στο κλειστό πλέον εργοστάσιο γκαζιού της Αθήνας όπου δύο παλιοί εργάτες συναντιούνται 30 χρόνια μετά.

Η καλλιτέχνης έφτιαξε ένα χαλί από στάχτη με επιρροές από την Ανατολή και τη Δύση. Το γεγονός ότι το χαλί είναι φτιαγμένο στο χέρι και ότι η καλλιτέχνης έχει χαράξει τη λέξη «ευχαριστώ» με σκούρα γράμματα, το καθιστά ακόμη πιο πολύτιμο. Οι εγκαταστάσεις της Μαρίας Τσάγκαρη θέτουν τη ματαιότητα της επίπονης και αρκετά κοπιαστικής κατασκευής τους σε πρώτο πλάνο, καθώς παραδίδονται ή καταστρέφονται από το εμπλεκόμενο, συγκαταβατικό κοινό. Η Μαρία Τσάγκαρη (γεννημένη το 1981) ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

 

Related Posts

  • Η νέα τοιχογραφία του Στέλιου Φαϊτάκη στο Palais de Tokyo στο ΠαρίσιΟ Έλληνας καλλιτέχνης εμπνέεται από την έννοια της απείθειας, της ανυπακοής, αναζητώντας δεσμούς ανάμεσα στα γεγονότα του Μάη του '68 και τη σκέψη των […]
  • Ο Lu Chao απέναντι στο πλήθος«Όταν ήμουν μικρό παιδί έπαιρνα κάθε μέρα το λεωφορείο με τον αριθμό 217 για πάω στο σχολείο. Καθώς ήμουν μικροκαμωμένος, ένα πλήθος ψηλών ανθρώπων με στρίμωχνε και μου έκοβε την […]
  • Ένα οπτικό ντόμινο εικόνων και ιδεώνΗ διάταξη των έργων στο χώρο ενισχύει την εντύπωση της αλληλουχίας, την αίσθηση ότι παρακολουθείς ένα φιλμ στο οποίο κάθε εικόνα συνδέεται στενά με την προηγούμενη και με την […]
  • Οι υποψήφιοι για το βραβείο Marcel Duchamp 2016Το γαλλικό βραβείο για τις εικαστικές τέχνες θεσπίστηκε το 2000, ως απάντηση, ισχυρίζονται αρκετοί, στο αντίστοιχο βρετανικό βραβείο Turner. Στόχος του είναι να τιμήσει έναν Γάλλο […]
karouzo

Recent Posts

Χρόνης Μπότσογλου 1941-2022

Ο Χρόνης Μπότσογλου ανήκει στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους της μεταπολεμικής τέχνης. Επί δεκαετίες παρατηρούσε τον…

3 years ago

Η ματιά του Mathieu Pernot στους προσφυγικούς καταυλισμούς της Λέσβου

Στιγμιότυπα από την παρουσία των προσφύγων στους δρόμους του Παρισιού, στους καταυλισμούς του Καλαί και…

4 years ago

Σώτη Τριανταφύλλου: “Ας μη ζούμε διαρκώς με τον ίδιο τρόπο…”

Στα μυθιστορήματα μιλάμε για την ανθρώπινη κατάσταση, εμβαθύνουμε σε πράγματα που δεν αποτελούν υλικό άρθρων…

4 years ago

Κριστόφ Πεντερέτσκι

Οταν ζεις σε δύσκολες εποχές, νιώθεις την ανάγκη να αγωνιστείς για την ελευθερία.

5 years ago

Ρατσισμός, ομοφοβία και βία στη λογοτεχνία του Εντουάρ Λουί

Όταν έφτασα στο Παρίσι για να σπουδάσω Φιλοσοφία, διαπίστωσα ότι όλη αυτή η δυστυχία, η…

5 years ago

Venice Biennale 2019 review – preaching to the converted

There is much to praise from Ghana, India, France, and a stunning international pavilion. Less…

6 years ago

This website uses cookies.