Categories: Τέχνες

Οι φυλακές του Grégoire Korganow

Επιμέλεια: Γιώργος Καρουζάκης

«Η φυλακή, χώρος απροσπέλαστος, εξάπτει συχνά τη φαντασία. Η πραγματικότητα των φυλακών που διάλεξα να δείξω μέσα από τις φωτογραφίες μου είναι λιγότερο θεαματική. Η κόλαση του εγκλεισμού συντηρείται από τη συσσώρευση και την επανάληψη ταπεινωτικών μεθόδων που μετατρέπουν την καθημερινότητα σε εφιάλτη. Αναφέρομαι στους εξευτελιστικούς κανόνες, στη μοναξιά, στον υπερπληθυσμό, στις ανθυγιεινές συνθήκες διαβίωσης, στην απραξία, στη δυσφορία…

Σε όλα αυτά, προσθέστε και τη βία που ασκείται καθημερινά τόσο στις σκοτεινές ζώνες των σωφρονιστικών ιδρυμάτων όσο και στους προαύλιους χώρους. Αυτή την αίσθηση εξοικείωσης με τον εγκλεισμό θέλησα να αποτυπώσω στις έγχρωμες φωτογραφίες μου, με τρόπο άμεσο, αλλά όχι επιτηδευμένο. Αδιαφορώ για τις σκηνές δράσης και τις προσωπικές ιστορίες. Προχωρώ με μικρά βήματα, και βυθίζομαι στη γεωγραφία των τόπων, του φωτός, των ήχων, των μικρών αφηγήσεων από τη ζωή των εγκλείστων.

»Έρχομαι αντιμέτωπος με αυτό που δεν μπορεί να ειπωθεί, με το πάγωμα του χρόνου, με τη ζωή που συρρικνώνεται και σβήνει. Δεν δείχνω κανένα πρόσωπο. Δεν αφηγούμαι καμιά προσωπική ιστορία. Επικεντρώνομαι στον τρόπο που μεταχειρίζονται τα άτομα μέσα στη φυλακή και στην ακεραιότητά τους. Εμμένω σε όσα συμβαίνουν στον κλειστό χώρο, παρατηρώ τις κινήσεις, τις στάσεις και τα σημάδια του σώματος που αποκαλύπτουν, τελικά, τις συνθήκες κράτησης στις φυλακές σήμερα».

Ο φωτογράφος Grégoire Korganow γράφει για τη φωτογραφική του έκθεση Prisons που παρουσιάζεται μέχρι τις 4 Απριλίου στο Maison Européenne de la Photographie στο Παρίσι. Πρόκειται για 100 φωτογραφίες που τράβηξε αφού περιπλανήθηκε σε είκοσι γαλλικές φυλακές, από τον Ιανουάριο του 2011 μέχρι τον Ιανουάριο του 2014. Χωρίς πάθος, αποστασιοποιημένος από την ανεκδοτολογική καταγραφή της προσωπικής ιστορίας των κρατουμένων και τον συναισθηματισμό, παρουσιάζει μια συγκλονιστική φωτογραφική δουλειά ακριβείας για τις συνθήκες κράτησης των φυλακισμένων.

LA MEP

Maison Européenne de la Photographie

5/7 rue de Fourcy, 75004 Paris

01 44 78 75 00 – www.mep-fr.org

M° Saint-Paul (ligne 1) ou Pont-Marie (ligne 7)

Related Posts

  • Ευφυής τέχνη με βόμβες από τη χωματερήΠριν από λίγες ημέρες, ο Έλληνας φωτογράφος Πέτρος Ευσταθιάδης τιμήθηκε στη Γαλλία με το σημαντικό Φωτογραφικό Βραβείο HSBC - απονέμεται κάθε χρόνο σε δύο επαγγελματίες φωτογράφους με […]
  • Μοντέρνοι καιροίH φωτογραφία Powerhouse Mechanic (1920) του Αμερικανού φωτογράφου Lewis Hine (1874–1940) ανήκει στις διασημότερες της δεκαετίας του '20. Συνοψίζει, οπτικά, το μεγαλείο της βιομηχανικής […]
  • Η Σίντι Σέρμαν στο Χόλιγουντ του παρελθόντοςΣε αυτή την έκθεση μεταμορφώνεται με αμίμητο τρόπο σε femme fatale της εποχής, με την ίδια άνεση που υποδυόταν το κορίτσι που ετοιμάζεται να βγει Παρασκευή […]
  • Οι υποψήφιοι για το βραβείο Marcel Duchamp 2016Το γαλλικό βραβείο για τις εικαστικές τέχνες θεσπίστηκε το 2000, ως απάντηση, ισχυρίζονται αρκετοί, στο αντίστοιχο βρετανικό βραβείο Turner. Στόχος του είναι να τιμήσει έναν Γάλλο […]
karouzo

Share
Published by
karouzo

Recent Posts

Χρόνης Μπότσογλου 1941-2022

Ο Χρόνης Μπότσογλου ανήκει στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους της μεταπολεμικής τέχνης. Επί δεκαετίες παρατηρούσε τον…

3 years ago

Η ματιά του Mathieu Pernot στους προσφυγικούς καταυλισμούς της Λέσβου

Στιγμιότυπα από την παρουσία των προσφύγων στους δρόμους του Παρισιού, στους καταυλισμούς του Καλαί και…

4 years ago

Σώτη Τριανταφύλλου: “Ας μη ζούμε διαρκώς με τον ίδιο τρόπο…”

Στα μυθιστορήματα μιλάμε για την ανθρώπινη κατάσταση, εμβαθύνουμε σε πράγματα που δεν αποτελούν υλικό άρθρων…

4 years ago

Κριστόφ Πεντερέτσκι

Οταν ζεις σε δύσκολες εποχές, νιώθεις την ανάγκη να αγωνιστείς για την ελευθερία.

5 years ago

Ρατσισμός, ομοφοβία και βία στη λογοτεχνία του Εντουάρ Λουί

Όταν έφτασα στο Παρίσι για να σπουδάσω Φιλοσοφία, διαπίστωσα ότι όλη αυτή η δυστυχία, η…

5 years ago

Venice Biennale 2019 review – preaching to the converted

There is much to praise from Ghana, India, France, and a stunning international pavilion. Less…

6 years ago

This website uses cookies.