Κατά τη διάρκεια της ζωής του, τον δέκατο έβδομο αιώνα, ο Ιάπωνας ζωγράφος Tawaraya Sōtatsu παρήγαγε μεγάλο όγκο περίπλοκων, εντυπωσιακών έργων σε χαρτί. Το στούντιό του βρισκόταν στο Κυότο, ο ίδιος ήταν αξιοσέβαστος καλλιτέχνης, αλλά όταν έφυγε από τη ζωή η τέχνη του έπεσε στην αφάνεια. Στις αρχές του 20ου αιώνα, οι ιστορικοί τέχνης άρχισαν να εξερευνούν το έργο του και αναβίωσαν το ενδιαφέρον για αυτό. Η έκθεση που γίνεται αυτή την εποχή στην Arthur M. Sackler Gallery, στο Smithsonian Institution στην Washington, είναι η πρώτη μεγάλη παρουσίαση της τέχνης του έξω από τα σύνορα της Ιαπωνίας, αφιερωμένη, εξ ολοκλήρου, σε έναν από τους πρωτοπόρους της παραδοσιακής ζωγραφικής με μελάνι σε χαρτί.
Ο Sōtatsu αναγνωρίζεται ως ο προπομπός της σχολής Rinpa. Η συγκεκριμένη τεχνική ζωγραφικής με μελάνι, αποπνέει τη χαρακτηριστική ζωντάνια της κίνησης και την ενέργεια των σκηνών της φύσης που απεικονίζονται με αξιοθαύμαστο τρόπο. Αυτό ισχύει για όλο το φάσμα των έργων του, κυρίως για τα πάνελς που φιλοτέχνησε με πιο διάσημο τα «Κύματα στη Ματσουσίμα» (αρχές του 1600).
Στο εντυπωσιακό αυτό έργο αστράφτουν τα κύματα που χτυπάνε στα πολύχρωμα βράχια, όλα τοποθετημένα σε χρυσό φόντο. Αν παρατηρήσει κάποιος τα έργα του, θα διαπιστώσει ότι, συχνά, οι παραστάσεις τους δίνουν την εντύπωση ότι κινούνται προς όλες τις κατευθύνσεις και λαμπυρίζουν λουσμένες σε χρυσό φως. Τα θέματά του είναι εμπνευσμένα από τις εποχές του χρόνου, τα ταξίδια, την αγάπη και τις παραδοσιακές αφηγήσεις της χώρας του, όπως τα παραμύθια του Ise και την ιστορία του Genji.
Αργυρώ Μποζώνη
Ο Χρόνης Μπότσογλου ανήκει στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους της μεταπολεμικής τέχνης. Επί δεκαετίες παρατηρούσε τον…
Στιγμιότυπα από την παρουσία των προσφύγων στους δρόμους του Παρισιού, στους καταυλισμούς του Καλαί και…
Στα μυθιστορήματα μιλάμε για την ανθρώπινη κατάσταση, εμβαθύνουμε σε πράγματα που δεν αποτελούν υλικό άρθρων…
Οταν ζεις σε δύσκολες εποχές, νιώθεις την ανάγκη να αγωνιστείς για την ελευθερία.
Όταν έφτασα στο Παρίσι για να σπουδάσω Φιλοσοφία, διαπίστωσα ότι όλη αυτή η δυστυχία, η…
There is much to praise from Ghana, India, France, and a stunning international pavilion. Less…
This website uses cookies.