Τέχνες

Το φωτογραφικό ημερολόγιο της Πάτι Σμιθ

Η Πάτι Σμιθ στο Παρίσι

Το βιβλίο Μ.Train είναι μια αυτοβιογραφική έκδοση αναμνήσεων και ημερολογιακών σημειώσεων της Πάτι Σμιθ. Κυκλοφόρησε το 2015 από τις εκδόσεις Bloomsbury. Η ποιήτρια της ροκ ξεκινά την ιδιόμορφη αφήγησή της από το Ino Café & Wine Bar, το μικροσκοπικό καφέ του Greenwich Village, που κάθε πρωί πίνει τον αγαπημένο της μαύρο καφέ και ανοίγεται στον κόσμο. Με έναν λόγο ρευστό, ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα, το παρελθόν και το παρόν ταξιδεύει στις σελίδες του βιβλίου σε διαφορετικά μέρη: από το Γαλάζιο Σπίτι της Φρίντα Κάλο στο Μεξικό μέχρι τους τάφους του Ζενέ, της Πλαθ, του Ρεμπό και του Μισίμα.

Η νέα φωτογραφική έκθεση της Πάτι Σμιθ στη γκαλερί Robert Smith της Νέας Υόρκης, με τίτλο Eighteen Stations, αντανακλά τα θέματα και την ευαισθησία αυτού του βιβλίου. Αποτελείται από τις φωτογραφίες – τραβηγμένες με δυο ειδών φωτογραφικές μηχανές, μια vintage Land 100 και μια Land 250 Polaroid- που συνοδεύουν την έκδοση. Καθώς και από πολλά στιγμιότυπα της προσωπικής της μυθολογίας, που συνθέτουν ένα πλέγμα του κόσμου και των αντικειμένων που την ενέπνευσαν. Πρόκειται για δεκαοκτώ σταθμούς στη ζωή της σε μια περίοδο 35 χρόνων.

Το κρεβάτι της Virginia Woolf και ο τάφος της Susan Sontag στο νεκροταφείο του Montparnasse
Ο τάφος του Constantin Brancusi στο Montparnasse και τα σλίπερς του Robert Mapplethorpe
Η καρέκλα του Roberto Bolaño και τα μαχαιροπήρουνα του Arthur Rimbaud

Η Πάτι Σμιθ αντιμετωπίζει τη φωτογραφία σαν ένα είδος οπτικής μνήμης, ένα διάλειμμα στην πυκνή δραστηριότητά της. Η προσέγγισή της είναι ανεπιτήδευτη. Δεν θεωρεί τον εαυτό της φωτογράφο, αλλά ερασιτέχνη που απεικονίζει όσα ζει. Μερικές από τις φωτογραφίες της έχουν, επίσης, αρχειακό χαρακτήρα, αφού συνδέονται ποικιλοτρόπως με τους ήρωές της και απεικονίζουν: τον τάφο της Σύλβια Πλαθ, ένα κοστούμι του Γιόζεφ Μπόις, τις παντόφλες της Μαργκότ Φοντέιν.

Αργυρώ Μποζώνη

©Patti Smith, Hotel Victory, 2013, Courtesy the artist and Robert Miller Gallery
©Patti Smith, Guardian angel, Dorotheenstadt Cemetary, 2013, Courtesy of the artist and Robert Miller Gallery
©Patti Smith, Café ’Ino, Bedford Street, 2013 Courtesy of the artist and Robert Miller Gallery

Related Posts

karouzo

Share
Published by
karouzo

Recent Posts

Χρόνης Μπότσογλου 1941-2022

Ο Χρόνης Μπότσογλου ανήκει στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους της μεταπολεμικής τέχνης. Επί δεκαετίες παρατηρούσε τον…

3 years ago

Η ματιά του Mathieu Pernot στους προσφυγικούς καταυλισμούς της Λέσβου

Στιγμιότυπα από την παρουσία των προσφύγων στους δρόμους του Παρισιού, στους καταυλισμούς του Καλαί και…

4 years ago

Σώτη Τριανταφύλλου: “Ας μη ζούμε διαρκώς με τον ίδιο τρόπο…”

Στα μυθιστορήματα μιλάμε για την ανθρώπινη κατάσταση, εμβαθύνουμε σε πράγματα που δεν αποτελούν υλικό άρθρων…

4 years ago

Κριστόφ Πεντερέτσκι

Οταν ζεις σε δύσκολες εποχές, νιώθεις την ανάγκη να αγωνιστείς για την ελευθερία.

5 years ago

Ρατσισμός, ομοφοβία και βία στη λογοτεχνία του Εντουάρ Λουί

Όταν έφτασα στο Παρίσι για να σπουδάσω Φιλοσοφία, διαπίστωσα ότι όλη αυτή η δυστυχία, η…

5 years ago

Venice Biennale 2019 review – preaching to the converted

There is much to praise from Ghana, India, France, and a stunning international pavilion. Less…

5 years ago

This website uses cookies.