Από τον Γιώργο Καρουζάκη
Η δουλειά του Γερμανού φωτογράφου Dietmar Eckell υπερβαίνει τους εύκολους χαρακτηρισμούς και τις καλολογίες. Είναι ξεκάθαρο ότι η δύναμή της απωθεί τη φιλολογία, αν και η αισθητική της ποιότητα δεν είναι καθόλου μετέωρη. Τα τελευταία 25 χρόνια ο Dietmar Eckell βρίσκεται στο δρόμο. Εξερευνά με μια φωτογραφική μηχανή στο χέρι τις υποφωτισμένες όψεις του ενός κόσμου που μεταβάλλεται διαρκώς. «Έχω πάθος με τα “άδεια” μέρη, όπως η Σαχάρα, η Μογγολία, η Αλάσκα, η Αυστραλία και το Θιβέτ. Καθώς η ευελιξία και η κίνηση είναι το κλειδί του είδους της φωτογραφίας που με ενδιαφέρει, ταξιδεύω με ποδήλατο, μοτοσικλέτα, τετρακίνητα οχήματα και αλεξίπτωτα πλαγιάς», λέει.
Τα εγκαταλειμμένα αντικείμενα είναι βασικό θέμα του φωτογραφικού έργου του και η αναζήτησή τους ένα ισχυρό κίνητρο για να πραγματοποιήσει τα ταξίδια του στον κόσμο. Η πρόσφατη δουλειά του με τίτλο Happy end έχει συγκεντρωθεί σε μια εξαιρετική έκδοση και είναι αφιερωμένη σε μερικά θαύματα από την ιστορία της αεροπορίας. Πρόκειται για φωτογραφίες με τα εγκαταλελειμμένα σώματα δεκαπέντε αεροπλάνων, που για διαφορετικούς λόγους οι πιλότοι τους αναγκάστηκαν να τα προσγειώσουν σε ερημικές τοποθεσίες. Όλα τα πληρώματα των αεροπλάνων, που είναι αφημένα στο πουθενά από δέκα έως και εβδομήντα χρόνια, διασώθηκαν. «Αυτή η φωτογραφική σειρά είναι για μένα κάτι πολύ περισσότερο από κουφάρια αεροπλάνων. Είναι οι σουρεαλιστικές εικόνες πανέμορφων αεροπλάνων αφημένων σε αχανή τοπία. Κάθε ένα από αυτά συνδέεται με μια συναρπαστική ιστορία με ευτυχισμένο τέλος, αφού οι πιλότοι τους κατάφεραν να μετατρέψουν μια καταστροφική περιπέτεια σε θαύμα».
Με την άδεια του Dietmar Eckel το διαδικτυακό περιοδικό A place for the Arts παρουσιάζει τις εξαιρετικές φωτογραφίες του.
[Best_Wordpress_Gallery id=”8″ gal_title=”Happy end στο πουθενά”]
Περισσότερες πληροφορίες για τη δουλειά του φωτογράφου ΕΔΩ