Built upon Brando’s archive of self-analysing audio tapes, Stevan Riley’s intimate documentary gets under the actor’s skin to reveal a troubled, fragile, self-obsessed soul. From the triumphs of A Streetcar Named Desire to the cheque-collecting of The Formula (an earpiece meant he didn’t have to learn his lines), Brando is seen slipping gradually into the slough of disillusioned despond, accentuated by near-Shakespearean family tragedy. Significantly, Riley opens with Brando describing having his face electronically mapped to produce an avatar that speaks to us from beyond the grave (a la 2006’s Superman Returns), enabling Marlon to dispense with the drudgery of acting altogether. We hear of our subject’s sense of shock at Bernardo Bertolucci’s invasive insight in Last Tango in Paris and he rails against Francis Ford Coppola crowbarring a performance out of him in Apocalypse Now, but the overriding air is one of anguished disappointment.
Κτίζοντας με τόλμη, γνώση και ευαισθησίαΚαθώς βρισκόμαστε στην καρδιά του ελληνικού καλοκαιριού, με τα μελτέμια να δίνουν και πάλι το δυναμικό τους παρόν στο Αιγαίο, τι πιο επίκαιρο από το να στρέψει κανείς το βλέμμα του προς […]
Δυο μέρες με τον AndyΣτις 10 Δεκεμβρίου η Γκαλερί Maison Gerard της Νέας Υόρκης εγκαινιάζει την έκθεση, Two Days in the Life of Andy με άγνωστες, έως τώρα, φωτογραφίες από την καθημερινή ζωή του θρύλου της pop […]
Η Μάργκαρετ Άτγουντ στη χώρα της συγγραφήςΣτη γραφή οδηγείσαι από πολλούς δρόμους: γραφομανία, δαίμονες, ψυχαναγκαστική λογοδιάρροια, ματαιοδοξία, κατάθλιψη, τέρψη, επιθυμία για να αποδώσεις δικαιοσύνη, να εκδικηθείς, να βάλεις […]