Τα αόρατα δωμάτια του Francis Bacon

Study for a Portrait 1952 Francis Bacon 1909-1992 Bequeathed by Simon Sainsbury 2006, accessioned 2008 http://www.tate.org.uk/art/work/T12616
Study for a Portrait 1952 

Ο Francis Bacon, ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους του 20ού αιώνα, έχει κερδίσει τη φήμη του σκοτεινού καλλιτέχνη. Η τέχνη του δεν περιορίζεται, όμως, σε μονοσήμαντες ερμηνείες. Παρόλο που, συχνά, οι βίαιες ζωγραφικές χειρονομίες και οι παραμορφωμένες φιγούρες αρκετών έργων του συνδέουν τη ζωγραφική του με ζοφερές πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης.

Στην έκθεση Francis Bacon: Invisible Rooms, που θα φιλοξενηθεί το καλοκαίρι στην Tate Liverpool, η σκοτεινή όψη της τέχνης του δεν θα βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Οι διοργανωτές εστιάζουν σε μια αινιγματική συνήθεια του ζωγράφου: στην επιλογή του να περιβάλλει το βασικό θέμα ενός πίνακα με ένα περίγραμμα, συνήθως ένα πλαίσιο με τη μορφή γεωμετρικού σχήματος. Τεχνική η οποία καθοδηγεί δεξιοτεχνικά το βλέμμα στο κεντρικό θέμα, και φανερώνει στα μάτια των θεατών τη συναισθηματική ένταση της φιγούρας του πίνακα.

Three Studies for Figures at the Base of a Crucifixion c.1944 Francis Bacon 1909-1992 Presented by Eric Hall 1953 http://www.tate.org.uk/art/work/N06171
Three Studies for Figures at the Base of a Crucifixion c.1944 
francisbaconseatedfigure1961
Francis Bacon, Seated Figure, 1961

«Η σημασία αυτών των σχεδόν αόρατων σχεδίων, που μοιάζουν με περιγράμματα κλουβιών γύρω από το κεντρικό θέμα του πίνακα, δεν έχει διερευνηθεί ποτέ», λέει στο BBC ο επιμελητής της έκθεσης Francesco Manacorda. «Θέλουμε να βοηθήσουμε τους θεατές να προσεγγίσουν την τέχνη του Bacon μέσα από μια διαφορετική οπτική και να κατανοήσουν την πολυπλοκότητά της».

Οι διοργανωτές της έκθεσης πρόκειται, επίσης, να αναπαραστήσουν τρισδιάστατα, στον εκθεσιακό χώρο, την τεχνική του ζωγράφου: θα κατασκευάσουν ένα μικρό δωμάτιο με τέσσερις τοίχους και ενδιάμεσα περάσματα, ώστε όσοι εισέρχονται σε αυτό να κατευθύνουν το βλέμμα τους στην εικόνα που θα βρίσκεται μπροστά τους, και να αισθάνονται ότι βρίσκονται στο εσωτερικό ενός έργου του ζωγράφου.

Γ.Ε.ΚΑΡ.

Related Posts

  • Χρόνης Μπότσογλου 1941-2022Χρόνης Μπότσογλου 1941-2022Ο Χρόνης Μπότσογλου ανήκει στους κορυφαίους Έλληνες ζωγράφους της μεταπολεμικής τέχνης. Επί δεκαετίες παρατηρούσε τον κόσμο γύρω του, ιδιαιτέρως τους ανθρώπους, και ζωγράφιζε αδιάκοπα. Η […]
  • Hans Ulrich Obrist, οραματιστής και πλάνηταςHans Ulrich Obrist, οραματιστής και πλάνηταςHans Ulrich Orbist : Όλη μου η ζωή έχει σχέση με την περιπλάνηση. Είναι μέρος της καθημερινότητάς μου
  • Ο Lu Chao απέναντι στο πλήθοςΟ Lu Chao απέναντι στο πλήθος«Όταν ήμουν μικρό παιδί έπαιρνα κάθε μέρα το λεωφορείο με τον αριθμό 217 για πάω στο σχολείο. Καθώς ήμουν μικροκαμωμένος, ένα πλήθος ψηλών ανθρώπων με στρίμωχνε και μου έκοβε την […]
  • Francis BaconFrancis BaconΑγαπούσε τις ταυρομαχίες, το μποξ και το βίαιο σεξ. Ήπιε ποταμούς κρασιού και σαμπάνιας και η φιλοδοξία του ήταν να ζωγραφίσει έναν πίνακα στον οποίο η εικόνα της ματωμένης σάρκας θα ήταν […]